23 kg för 3 månader! omg!

Jag är sämst på att packa. Jag är sämst på att packa. Jag är sämst på att packa.
Ärligt talat. Jag har ingen aning om hur jag ska sålla ut bland mina kläder. "Tar jag inte med den här kommer jag ångra mig" och "jag får inte glömma den för den här outfiten är så fin" och "jag måste nog ha med mig en till klänning..." och och och.. to many OCH! Jag blev förvirrad av alla mina och, att jag tillslut började tvivla på om man faktiskt sa och.. hum..

Anyway, jag får packa ner tjugotre kilo för mina 13 veckor i Peru. Med enkel matte kan vi räkna ut att det är.. så jävla lite! Jag packar ca 25 kg för en tvåveckors semester i Thailand. Honestly, help.
Jag försöker intala mig själv att bara ha med det viktigaste. Det allra allra nödvändigaste. Och ja, det går. Men det går långsamt. Och jag väger för och emot. Rena terapin må jag säga. Och herregud vad mycket kläder jag har. 

Vädret i Peru kommer att vara som våra vårar. Runt 20 grader på dagen. Och kyligare på kvällen. Det betyder att jag måste ha både tunna och varmare kläder. Jag försäker tänka ut lite olika vardagsoutfits, "klippa&klistra" ihop lite så jag inte ser likadan ut hela tiden. Jag försöker tänka ut arbetsoutfits. Och outfits för lite festligare tillfällen, t.ex partynights eller under påskfirandet. Jag grupperar dom i dessa tre outfitstillfällen och försöker kombinera däremellan också. Det ska nog gå an.

Men jag vet hur lätt jag tröttnar och vilket extremt shoppingbehov jag har, särskilt under våren. Men detta är bra för min fallande ekonomi. Haha. Det finns alltid någonting bra med det hela. :) I Peru VET dom hur man klär sig för deras klimat, de har hur mycket lamaull's fabrikat som helst. Och jag måste ju definitivt matcha och köpa en exempelvis färggrann poncho.

Förfan, jag kommer klara mig utmärkt! Även fast det finns mycket saker jag vill ha med mig så ska det gå. Klart det kommer. Skor, linnen, sjorts, byxor, klänningar, badkläder, bh/trosor, miniapotek, toalettartiklar, kamera etc etc etc. Det kommer gå.. och om inte.. då får jag väl betala 600 kronor per kg i övervikt.. hehe, fast helst inte.  

Så frågan från mig till er, något ni kan rekomendera mig att ta med? Alla förslag är välkomna!
Nu ska jag ta tag i packandet och bevisa för mig själv att ja, jag kan packa 23 kg för 13 veckor!




Kram på er




Kommentarer
Postat av: Joies

Hur ska jag gå till väga kära vänner? Några resetips / packtips / "du får inte glömma-tips"

<3

2011-02-25 @ 11:17:41
URL: http://joymoments.blogg.se/
Postat av: Monica Gustavsson Västerås

Hola chica,

Que viaje tan interessante! Esoy acompanarte en mis pensamientos. Estoy leendo tu blogg encantado.....

Ha nu en fortsatt glädjerik intressant vistelse därborta i mitt drömland Peru. Hoppas få höra dig berätta "live" vid tillfälle.

Kram från oss 2 G-sons/Monica

2011-04-12 @ 14:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0