Superfirande på Irländska Nationaldagen!

Gårdagens kväll var galen. Jag är verkligen så himla glad för att jag fick chansen att vara med och fira en hejdundrandes stor tradition för irländarna. Jag drog mig mot Wild Rover (som är ett ungdomshostel här i Cusco) runt åtta tiden. Utanför de blåa portarna hängde det ballonger och volanger i färgerna vit, orange och grön. Jag välkomnades av en man i grön hög hatt och gröna kläder och visades till baren. Där var det fullt med folk och ett U2 inspererande liveband spelade. Jag köpte mig en drink i baren (25kr) och sedan var jag i full igång att prata med alla möjliga människor! Jag träffade Adrian från Nya Zeeland, en man i kanske 30 års åldern i sina bästa år med rött stort skägg och all in outfiten, han befann sig i Cusco efter att under elva månader cruisat världen över på sin motorcyckel, han hade varit iprincip överallt. Bland annat Stockholm som han berömde så mycket att jag nästan blev stolt. Han älskade skärgården och sa att det inte fanns en enda annan skärgård i hela världen som var så vacker som vår. Jag håller med honom. Vi pratade mycket, han var riktigt rolig. Och eftersom han under sin tid i Cusco jobbade på hostlet för gratis mat, boende etc. (då pengapåsen var tom) så fick jag gratis dricka hela kvällen därefter. Lajk på den. Vi pratade mycket om volontärarbete och han berömde mig mcket för min insats. "You are awsome", sa han minst tio gånger.
Jag träffade även Andrea från Norge som varit backpacker i nio månader i Sydamerika, hon reste på egen hand och hon var riktigt jävla cool. Bara ett par år äldre än mig. Sjukt trevlig tjej. Jag hängde även runt med två systrar från England en del och pratade och skrattade. Samt en kille därifrån som jag dansade all in med. Stämningen var på topp och jag pratade runt med så jäkla mycket människor. Irländare också förstås. Jag fick kommentaren "Är du från England? Inte? Din engelska är perfek" (det skulle min engelskalärare Jenny i gymnasiet ha hört!!) av engelsmannen Joe. Alla människorna gick verkligen all in med outfit i högsta grad, grön-vit-orange klädda med hattar och visselpipor.. Det dansandes på borden och sjöngs irländska sånger. Toppenkul!
Drar säkerligen tillbaka till hostlet någon dag för att hänga mer där. Sjukt roliga människor från världens alla håll och kanter. Tummen upp för St. Patrick's day!!

Idag ligger jag hemma och är jättesjuk. Baksidan med mitt festande igår. Och största anledningen till detta är troligen att isen i drinkarna var dålig. Detta är jättevanligt att man blir dålig av när man är ute, för jag känner mig inte bakis alls utan min kropp är bara inte med mig idag och min mage är verkligen orolig. Självklart har alkoholen också sitt strå i stacken men det är ingen bakfylla utan jag har fått ett virus. Jag gick till skolan imorse men deltog bara halva dagen, innan jag skickades hem av min lärare likblek i ansiktet. Superjobbigt. Men jag är glad att det är helg nu så jag kan vila upp mig. Jag behöver verkligen det. ''



Hur mår ni mina härliga läsare? Jag är superglad för att det så så MÅNGA som följer mig. Tack! Och tack också till er som kommenterar, jag blir så himla glad för era fina ord och frågor.

STOR kram

Kommentarer
Postat av: Elise

Att man (jag) inte har upptäckt St Patrick's innan. Är sjukt pepp på att åka till Dublin nästa år ;D

2011-03-19 @ 01:25:43
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0