reseapotek

I morse hade jag panik. Bokstavligt. Jag som var så jäkla stolt över att jag packat under 20 kg ställde väskan på vågen och till min stora förvåning visade den.... 38 kg! 38 KG! jag dog. lite. Och jag kollade igen, två gånger. 38 kg.. 38 kg.. 38 kg.. Och jag kände bara, fan också. Jag som verkligen packat det jag BARA behövde och så var till och med det för mycket. Jag gav upp. Och som en ängel från himlen fick jag spontanbesök av min vän Jesper som åkt förbi för att säga hejdå. Jag klandrade min packning och varken han eller jag kunde förstå hur vågen visat så mycket. Tills vi ställde den där igen.. och den visade 18.3. Till min stora lättnad. Tack Jesper! :) samt tack för ditt besök, det var gulligt av dig!

Så, jag har till och med klarat av att packa mindre. O-t-r-o-l-i-g-t. Jag är stolt över mig själv.
Nu är det endast 24 timmar kvar till boarding. Flygresan tar därefter allt som allt 27 timmar. Tips på vad jag kan underhålla mig med?

Resplan
14:45 från Arlanda Arp.
18:50 landar på Madrid Barajas Arp.
Spenderar därefter 6 timmar på flygplatsen
01:15 från Madrid Barajas Arp
07:20 (svensk td: 13:20) landar på Jorge Cháves Arp i Lima
Spenderar 2.40 timmar på flygplatsen
10:10 från Lima arp.
11:30 landar på Cusco Arp

Halleluuuuja! Shit. Vad cooolt detta är.

Något som väger flera kilo i mitt baggage är mitt reseapotek. Min räddare i nöden. Och jag tänkte tipsa på vad jag har med mig när jag är ute och åker.



1. Astmaspray
2. Fit Line - energipulver (blandas i vatten på fastande mage - gör susen!)
3. Vitaminer
4. Dextrosol
5. Betapred - Vid svår allergisk reaktion
6. Dimor - vid diarré
7. Hydrokortisonsalva - salva vid ex. exem
8. Resorb - vätskeersättning
9. Berocca - energiboost
10. Treo - värkbrustabletter
11. Desinfriol - löses i vatten vid början av förskylning
12. Xylocain - salva vid insektsbett

Sedan har jag givetvis med mig alvedon, nässpray, våtservetter, sårsprit, gasbindor, plåster, halstabletter, energibars.. m.m. Ett riktigt kit, first aid.

Mina första dagar i Peru, i Cusco, kommer att vara tunga. Luften är som sagt väldigt väldigt tunn och jag kommer att känna en migränliknande känsla och vara allmänt dizzy. Därför har jag laddat upp med en massa bra preparat. Sedan har de ju även de inhemska coca bladen som sägs göra susen. Får dock se om jag vågar mig på det, som i Sverige klassas som en drog.

Nu ska jag fixa det allra sista.
Ikväll utlovas en videoblogg.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vart köper man fit line och va hjälper de mot? :)

2011-03-02 @ 23:09:07
URL: http://Sophiefornander.devote.se
Postat av: Elise

Oj, nu fick jag flashbacks från mina tidigare resor. När vi var i Paraguay fick jag och mamma spendera 12 timmar i Madrid i väntan på Plan-folket från Stockholm :P Det var för jävla varmt också, så vårat försök att åka in till stan en stund blev rätt misslyckat för det var bara alldeles för varmt.

Sedan så den tunna luften påminner om Ladakh, där jag var i Indien. Vi åt alla nån slags "höjdsjuke-piller" första veckan, varje morgon och kväll. Tror nog det hjälpte lite, men det allra viktigaste var att vilka mycket och inte anstränga sig de första dagarna. Promenaden den andra eller tredje dagen kändes som livets största ansträngning :P

2011-03-03 @ 03:07:01
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0