Lake Titicaca - here I come!

Hej alla!

Hoppas allt är bra med er! Med mig är det bara fint.

Idag är jag glad för jag packar just nu inför en weekendresa till staden Puno här i Peru. Jag skall åka dit tillsammans med två volontärer från mitt projekt, Cicci och Ari från Spanien. Vi ska dock inte spendera helgen i själva Puno utan vi ska spendera helgen på sjön Titicaca. En tvådagarstur ska ta oss runt till tre olika öar varav en vi kommer att övernatta på hos en lokal familj. Sjön är känd för att vara alldeles fantastiskt fridfull och vacker med sina öar men mest känd är den för att den är världens högst belägna sjö, 3811 m ö h.






Jag ser fram emot resan mycket! Har velat göra den sedan jag kom hit och är glad att jag ska iväg! Var lite osäker på att åka först efter allt som har hänt men jag känner mig trygg med Ari och Cicci och vill heller inte avslå en dröm när jag ändå har chansen. Jag tror att det kommer bli jättebra!

Hemma igen på måndag
Puss

p.s. Några av er har undrat hur det är med Nick efter händelsen. Fina ni! Nick mår bra, han befinner sig dock inte i Cusco längre utan har fortsatt sitt äventyr till en stad som heter Iquitos, som ligger i jungeln. Vi har kontakt via email nästan varje dag. Det är tufft att gå igenom smärtan från händelsen själva men vi stöttar varandra så bra vi kan. I mitt liv har Nick gjort stor skillnad och han har verkligen varit min bästa vän härborta. Vi delar mycket. Och jag saknar honom otroligt mycket nu när han åkt. Men som sagt, han mår bra. Jag mår bra. Vi mår bra. Det gör vi.

Kommentarer
Postat av: Mamma

ÅHHHHH så vackert! Vilka underbara platser du får uppleva! Tack för härligt sms som jag fick i morse!

Då är jag också LYCKLIG! Kramis mamma

2011-05-15 @ 21:46:54
Postat av: Mamma

ÅHHHHH så vackert! Vilka underbara platser du får uppleva! Tack för härligt sms som jag fick i morse!

Då är jag också LYCKLIG! Kramis mamma

2011-05-15 @ 21:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0